September, 2023

Leestijd: 4 minuten

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen? Schrijf je in

De E-3008: geproduceerd in Sochaux

en de trots van de fabriek

 

De nieuwe E-3008 wordt alleen gebouwd in de Peugeot-fabriek in het Franse Sochaux! We gaan in gesprek met de vakmensen die dagelijks deze innovatieve auto bouwen.

Als onderdeel van de duurzaamheidsdoelstellingen van Peugeot, wordt de E-3008 SUV lokaal geproduceerd in Sochaux. Hier ontmoeten we enkele mannen en vrouwen die dagelijks langs de assemblagelijn staan en het nieuwe model produceren. Sitemanager Christophe Montavon en zijn team hebben zich lang voorbereid op dit nieuwe avontuur: “De voorbereidingen zijn lang geleden begonnen. Om zoveel mogelijk mensen in het proces te betrekken richting de productiestart van de E-3008 en elektrische auto’s in het algemeen, wordt het voertuig al in een vroeg stadium aan de teams gepresenteerd. Deze stap leidt ertoe dat iedereen die nodig is om deze SUV te produceren vanaf het begin enorm betrokken is in het proces ernaartoe. Adyl Kardous, al 23 jaar werkzaam als kwaliteitsinspecteur voor de Stellantis Group: "Nooit eerder zag ik zoveel enthousiasme rondom de lancering van een nieuwe auto.

De E-3008: geproduceerd in Sochaux

en de trots van de fabriek

 

De nieuwe E-3008 wordt alleen gebouwd in de Peugeot-fabriek in het Franse Sochaux! We gaan in gesprek met de vakmensen die dagelijks deze innovatieve auto bouwen.

Als onderdeel van de duurzaamheidsdoelstellingen van Peugeot, wordt de E-3008 SUV lokaal geproduceerd in Sochaux. Hier ontmoeten we enkele mannen en vrouwen die dagelijks langs de assemblagelijn staan en het nieuwe model produceren. Sitemanager Christophe Montavon en zijn team hebben zich lang voorbereid op dit nieuwe avontuur: “De voorbereidingen zijn lang geleden begonnen. Om zoveel mogelijk mensen in het proces te betrekken richting de productiestart van de E-3008 en elektrische auto’s in het algemeen, wordt het voertuig al in een vroeg stadium aan de teams gepresenteerd. Deze stap leidt ertoe dat iedereen die nodig is om deze SUV te produceren vanaf het begin enorm betrokken is in het proces ernaartoe. Adyl Kardous, al 23 jaar werkzaam als kwaliteitsinspecteur voor de Stellantis Group: "Nooit eerder zag ik zoveel enthousiasme rondom de lancering van een nieuwe auto.

Meer flexibiliteit voor de klant

 

Onderdeel van de voorbereidingen was het trainen van de teams, een proces dat “maanden, zo niet jaren geleden” al in gang is gezet, vertelt Murielle Sanchez. Zij werkt als trainer in de batterijwerkplaats. Deze ruimte, met een oppervlak van 6.000m2 is zo ontworpen dat alle medewerkers veilig kunnen werken. Christophe Montavon: “Deze nieuwe generatie elektrische voertuigen vraagt veel meer flexibiliteit van de assemblagelijn dan vroeger. Dat brengt ook logistieke uitdagingen met zich mee. Het einddoel is natuurlijk dat we zo goed mogelijk aan de wensen van onze klanten voldoen.

Meer flexibiliteit voor de klant

 

Onderdeel van de voorbereidingen was het trainen van de teams, een proces dat “maanden, zo niet jaren geleden” al in gang is gezet, vertelt Murielle Sanchez. Zij werkt als trainer in de batterijwerkplaats. Deze ruimte, met een oppervlak van 6.000m2 is zo ontworpen dat alle medewerkers veilig kunnen werken. Christophe Montavon: “Deze nieuwe generatie elektrische voertuigen vraagt veel meer flexibiliteit van de assemblagelijn dan vroeger. Dat brengt ook logistieke uitdagingen met zich mee. Het einddoel is natuurlijk dat we zo goed mogelijk aan de wensen van onze klanten voldoen.

Eén hechte familie!

 

Om een ambitieus model als de nieuwe E-3008 succesvol te produceren, is teamspirit essentieel", vertelt Montavon. "De fabriek werkt samen als één team. Natuurlijk zijn er soms moeilijke momenten, maar iedere uitdaging gaan we samen aan. Bovendien maken we ook tijd vrij om onze successen te vieren." Het team is trots dat de fabriek in Sochaux de productie van de E-3008 mag verzorgen. David Pierre, werkzaam als teamleider Montage, vind het een eer. De opdracht gaf ook zijn verantwoordelijkheidsgevoel een boost. "Dagelijks stellen we alles in het werk om de hoogste kwaliteit te leveren." Het resultaat van die inspanningen? Op dit moment rollen er per uur 60 nieuwe E-3008's van de band. En neemt de klantvraag toe, dan kan de productiecapaciteit worden opgeschaald naar 1.200 auto's per dag.

Eén hechte familie!

 

Om een ambitieus model als de nieuwe E-3008 succesvol te produceren, is teamspirit essentieel", vertelt Montavon. "De fabriek werkt samen als één team. Natuurlijk zijn er soms moeilijke momenten, maar iedere uitdaging gaan we samen aan. Bovendien maken we ook tijd vrij om onze successen te vieren." Het team is trots dat de fabriek in Sochaux de productie van de E-3008 mag verzorgen. David Pierre, werkzaam als teamleider Montage, vind het een eer. De opdracht gaf ook zijn verantwoordelijkheidsgevoel een boost. "Dagelijks stellen we alles in het werk om de hoogste kwaliteit te leveren." Het resultaat van die inspanningen? Op dit moment rollen er per uur 60 nieuwe E-3008's van de band. En neemt de klantvraag toe, dan kan de productiecapaciteit worden opgeschaald naar 1.200 auto's per dag.

Ontdek al onze artikelen