September, 2023
Leestijd: 4 minuten
De E-3008: geproduceerd in Sochaux
en de trots van de fabriek
De nieuwe E-3008 wordt alleen gebouwd in de Peugeot-fabriek in het Franse Sochaux! We gaan in gesprek met de vakmensen die dagelijks deze innovatieve auto bouwen.
De E-3008: geproduceerd in Sochaux
en de trots van de fabriek
De nieuwe E-3008 wordt alleen gebouwd in de Peugeot-fabriek in het Franse Sochaux! We gaan in gesprek met de vakmensen die dagelijks deze innovatieve auto bouwen.
Meer flexibiliteit voor de klant
Onderdeel van de voorbereidingen was het trainen van de teams, een proces dat “maanden, zo niet jaren geleden” al in gang is gezet, vertelt Murielle Sanchez. Zij werkt als trainer in de batterijwerkplaats. Deze ruimte, met een oppervlak van 6.000m2 is zo ontworpen dat alle medewerkers veilig kunnen werken. Christophe Montavon: “Deze nieuwe generatie elektrische voertuigen vraagt veel meer flexibiliteit van de assemblagelijn dan vroeger. Dat brengt ook logistieke uitdagingen met zich mee. Het einddoel is natuurlijk dat we zo goed mogelijk aan de wensen van onze klanten voldoen.
Meer flexibiliteit voor de klant
Onderdeel van de voorbereidingen was het trainen van de teams, een proces dat “maanden, zo niet jaren geleden” al in gang is gezet, vertelt Murielle Sanchez. Zij werkt als trainer in de batterijwerkplaats. Deze ruimte, met een oppervlak van 6.000m2 is zo ontworpen dat alle medewerkers veilig kunnen werken. Christophe Montavon: “Deze nieuwe generatie elektrische voertuigen vraagt veel meer flexibiliteit van de assemblagelijn dan vroeger. Dat brengt ook logistieke uitdagingen met zich mee. Het einddoel is natuurlijk dat we zo goed mogelijk aan de wensen van onze klanten voldoen.
Eén hechte familie!
Om een ambitieus model als de nieuwe E-3008 succesvol te produceren, is teamspirit essentieel", vertelt Montavon. "De fabriek werkt samen als één team. Natuurlijk zijn er soms moeilijke momenten, maar iedere uitdaging gaan we samen aan. Bovendien maken we ook tijd vrij om onze successen te vieren." Het team is trots dat de fabriek in Sochaux de productie van de E-3008 mag verzorgen. David Pierre, werkzaam als teamleider Montage, vind het een eer. De opdracht gaf ook zijn verantwoordelijkheidsgevoel een boost. "Dagelijks stellen we alles in het werk om de hoogste kwaliteit te leveren." Het resultaat van die inspanningen? Op dit moment rollen er per uur 60 nieuwe E-3008's van de band. En neemt de klantvraag toe, dan kan de productiecapaciteit worden opgeschaald naar 1.200 auto's per dag.
Eén hechte familie!
Om een ambitieus model als de nieuwe E-3008 succesvol te produceren, is teamspirit essentieel", vertelt Montavon. "De fabriek werkt samen als één team. Natuurlijk zijn er soms moeilijke momenten, maar iedere uitdaging gaan we samen aan. Bovendien maken we ook tijd vrij om onze successen te vieren." Het team is trots dat de fabriek in Sochaux de productie van de E-3008 mag verzorgen. David Pierre, werkzaam als teamleider Montage, vind het een eer. De opdracht gaf ook zijn verantwoordelijkheidsgevoel een boost. "Dagelijks stellen we alles in het werk om de hoogste kwaliteit te leveren." Het resultaat van die inspanningen? Op dit moment rollen er per uur 60 nieuwe E-3008's van de band. En neemt de klantvraag toe, dan kan de productiecapaciteit worden opgeschaald naar 1.200 auto's per dag.