Hoe werkt een plug-in hybride auto?

Hoe werkt een plug-in hybride auto?

De voordelen van de elektrische modus

De 5 "Nullen"

 
0 RUIS
 
0 X SCHAKELEN
 
0 TRILLINGEN
 
0 CO2 -UITSTOOT
 
0 BRANDSTOFGEUR

De technologie van plug-in hybride auto's

EMP2 PLATFORM

Het nieuwe EMP2 platform (Common Modular Platform) is ontwikkeld om de componenten, die specifiek zijn voor elke energie, perfect te integreren zonder dat je concessies hoeft te doen op de prestaties.

 

HYBRIDE MOTOR

Een combinatie van een elektro- en benzinemotor

Optimale en vloeiende overgangen
Om af te wisselen tussen de elektrische en benzinemotoren, wordt de koppelvormer bij plug-in hybride auto's met een verbrandingsmotor vervangen door een natte lamellenkoppeling. Dit zorgt voor een stijging in kracht van 60 Nm en een groter reactievermogen.

Elektrische achterwielophanging
Op de HYBRID4-uitvoering is de multilink-achteras uitgerust met een 110 pk / 80 kW elektromotor voor vierwielaandrijving, zonder dat het invloed heeft op het interieur.
Benzinemotor
De 1,6L PureTech-motor is aangepast met een startdynamo en een specifiek koelfrontpaneel. De motor ontwikkelt 180 pk op hybride en 200 pk op HYBRID4 uitvoeringen.

Nieuwe elektrische, automatische transmissie
De PureTech-motor in plug-in hybride auto's is gecombineerd met de nieuwe e-EAT8 8-traps, automatische transmissie. In combinatie met de transmissie ontwikkeld de elektromotor 100 pk / 80 kW op de vooras.

TRACTIEBATTERIJ

De lithium-ion hoogspanningstractiebatterij (300 V) bevindt zich onder de achterbank bij zowel de HYBRID als de HYBRID4 (4WD) auto's. Deze tractiebatterij heeft een capaciteit tussen 11,8 kWh(i) Voor plug-in hybrides 508 en 508 SW en 13,2 kWh(i) Voor plug-in hybride 3008  . Gedurende acht jaar of 160.000 km biedt het garantie op een minimale laadcapaciteit van 70%.

Elektrisch rijden kan tot 135 km/u, voordat de verbrandingsmotor het overneemt. Daarom zijn dagelijkse ritten in de stad altijd in de volledig elektrische modus, om zo de CO2-uitstoot te optimaliseren.

 

Hernieuwd rijplezier

Nieuwe remfunctie
In plug-in hybride auto's is het mogelijk om een unieke remfunctie te activeren. Niet alleen kan de auto worden afgeremd zonder de rem in te trappen, maar de tractiebatterij wordt ook opgeladen wanneer je bijvoorbeeld bergaf rijdt.

Nieuwe e-SAVE functie
Met de e-SAVE functie kun je bepalen hoe je plug-in hybride auto een reserve elektrische energie gebruikt. Hierdoor kun je bijvoorbeeld een reserve elektrische energie aanhouden in afwachten van een gebied met beperkingen.

i-Cockpit
De i-Cockpit van Peugeot geeft je inzicht in alle rij informatie en is volledig configureerbaar en aanpasbaar. Daarnaast toont het aan weerszijden van het instrumentenpaneel twee meters, een voor brandstof en een voor de elektriciteit. Onder deze meters wordt de beschikbaar actieradius in kilometers aangegeven.


De vermogensmeter voor elektriciteit geeft drie zones weer:

  • ECO voor energiezuinig rijden
  • POWER voor dynamisch rijden
  • CHARGE voor energieterugwinning

Digitale instrumentenpaneel

Tijdens het opladen van je plug-in hybride auto toont het instrumentenpaneel de herstelde actieradius, de herstelde oplaadverhouding, de oplaadsnelheid en de resterende tijd voor een volledige opladen.


Het touchscreen biedt ook toegang tot:

  • De energiestroompagina die de status van het hybridesysteem toont
  • Verschillende laadpunten in de omgeving
  • De actieradius van de volledig elektrische modus
  • De totale actieradius van de elektrische en de verbrandingsmotor
Om meer te weten te komen over de wereld van elektrische auto's